Ubezpieczenie grupowe w pracy – czy jest potrzebne? Ubezpieczenie w pracy można wykupić indywidualnie lub grupowo. Dołączenie do polisy grupowej dla pracowników jest popularnym dodatkiem bezpłacowym wśród pracodawców. Co warto sprawdzić przed przystąpieniem do ubezpieczenia? Czy ubezpieczenie grupowe wystarczy? Dlaczego warto pomyśleć o polisie indywidualnej?

Ubezpieczenie grupowe – zakres

Ubezpieczenie grupowe jest rodzajem polisy utworzonej na potrzeby zapewnienia pracownikom oraz ich rodzinie dodatkowej ochrony finansowej w momencie nieszczęśliwego wypadku lub choroby. Zakres polisy grupowej dopasowuje się do ogólnych potrzeb pracowników oraz specyfiki wykonywanej działalności. Podstawowy zakres ubezpieczenia powinien obejmować:

  • - Niezdolność do pracy 
  • - Śmierć
  • - Pobyt w szpitalu
  • - Operacje
  • - Trwały uszczerbek na zdrowiu
  • - Poważne zachorowania
  • - Konsultacje z specjalistą medycznym
  • - Leczenie specjalistyczne

Przed przystąpieniem do polisy grupowej każdy pracownik powinien zapoznać się z ogólnymi warunkami i wyłączeniami dla wybranych zdarzeń i chorób. Dodatkowo, najczęściej do polisy grupowej, pracownik może wykupić pakiety, dzięki którym będzie mógł zapewnić bezpieczeństwo sobie oraz swojej rodzinie w momencie wyjazdu za granicę lub zachorowania.

Ubezpieczenie indywidualne – kiedy wybrać?

Jeśli zakres ubezpieczenia grupowego przedstawionego przez pracodawcę nie spełnia Twoich oczekiwań lub objęty jest zbyt niską sumą ubezpieczenia, to warto pomyśleć o ubezpieczeniu indywidualnym. Ubezpieczając się indywidualnie, możemy dopasować zakres ochrony do własnych potrzeb i wybrać wystarczająco szeroki zakres ochrony uzupełniony o odpowiednie produkty.

Czy można mieć ubezpieczenie grupowe i indywidualne?

Ubezpieczenie grupowe nie uniemożliwia wykupienia dodatkowego ubezpieczenia indywidualnego. W momencie, kiedy pracownik uzna, że zwykła polisa grupowa nie zawiera odpowiedniego zakresu ochrony, może dodatkowo wykupić ubezpieczenie indywidualne. Co jeśli masz dwie polisy? Wtedy świadczenia w przypadku choroby lub uszczerbku na zdrowiu kumulują się, a odszkodowanie zostanie Ci wypłacane z obu polis. Dlatego warto pomyśleć o dodatkowym ubezpieczeniu indywidualnym.

Ile kosztuje ubezpieczenie grupowe?

Suma ubezpieczenia grupowego jest zazwyczaj niższa niż polisa indywidualna. Koszt ubezpieczenia grupowego to około 40-50 zł miesięcznie lub wyżej w zależności od zakresu. Koszt polisy indywidualnej to zazwyczaj 100-200 zł miesięcznie, dlatego często pracownicy decydują się jedynie na ubezpieczenie grupowe.

Na jaki okres trzeba wykupić ubezpieczenie grupowe i indywidualne?

Ubezpiecznie grupowe zawierane jest po rozpoczęciu pracy i obowiązuje przez 12 miesięcy lub do momentu rozwiązania umowy z firmą, w której mamy umowę o pracę, dlatego w przypadku zwolnienia należy niezwłocznie pomyśleć o ubezpieczeniu indywidualnym. Ubezpiecznie indywidualne może zostać zawarte na wybrany przez nas okres. Najczęściej ubezpieczenie zawiera się na 12 miesięcy z możliwością odnowienia po upływie czasu trwania umowy. 

Gdzie kupić ubezpieczenie indywidualne?

Ubezpieczenie indywidualne można wykupić, kontaktując się bezpośrednio z wybranym agentem lub Towarzystwem Ubezpieczeniowym. Dzięki temu dopasujesz polisę pod własne potrzeby i oszczędzisz czas związany z porównywaniem i szukaniem ubezpieczenia na własną rękę.